flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Штрафні санкції за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов`язань можуть бути нараховані в межах строку давності у 1095 днів, відлік якого починається із останнім днем граничного строку сплати грошових зобов`язань

22 квітня 2021, 15:41

Перший апеляційний адміністративний суд розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державного підприємства на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 01 грудня 2020 року за позовом Державного підприємства до Головного управління ДПС про скасування податкового повідомлення-рішення.

За результатами розгляду справи Перший апеляційний адміністративний суд прийняв постанову, в якій зазначив про таке.

Внаслідок проведення камеральної перевірки органом доходів і зборів виявлено несвоєчасність сплати підприємством узгодженого податкового (грошового) зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, що у подальшому стало підставою для винесення податкового повідомлення-рішення, яким до підприємства застосовано штрафні санкції.

Вважаючи, що податковим органом проведено перевірки поза межами строків, встановлених чинним податковим законодавством (1095 днів), підприємство звернулось до суду з вимогою про його скасування.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції зазначив про те, що з урахуванням дат, коли платником сплачено грошові зобов’язання вбачається, що камеральну перевірку та нарахування штрафу контролюючим органом проведено в межах 1095 денного строку з дати погашення податкового боргу, тобто з дотриманням норм Податкового кодексу України.

Перший ААС із таким висновком суду першої інстанції не погодився з урахуванням наступного.

Приписами пункту 102.2 статті 102 Податкового кодексу України (далі – ПК України) чітко визначено, що контролюючий орган має право самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань.

Матеріали справи свідчать, що граничний строк сплати податкового зобов`язання за податковою декларацією з податку на додану вартість сплинув ще у 2015 році, тож камеральну перевірку платника податків податковий орган мав провести не пізніше закінчення 1095 днів, тобто у 2018 році.

Втім, відповідну перевірку проведено лише у 2020 році, тобто поза межами встановлених ПК України строків та за результатами такої перевірки застосовано штраф, що свідчить про вихід органу доходів і зборів за межі наданих йому повноважень.

За таких обставин, прийняте за результатами проведення камеральної перевірки податкове повідомлення-рішення є таким, що винесене неправомірно та підлягає скасуванню.

При вирішенні даної справи Перший ААС врахував правову позицію, яка висловлена Верховним Судом у постановах від 13 листопада 2020 року у справі № 826/11626/15, від 05 липня 2019 року у справі № 820/11541/13-а та інших.

Детальніше з текстом постанови від 23 березня 2021 року по справі№200/7924/20-а можна ознайомитися за посиланням http://reestr.court.gov.ua/Review/95720216.

Пресслужба суду

Сторінка суду у мережі Facebook