flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

До початку створення обласних прокуратур працівники регіональних прокуратур мають отримувати посадовий оклад на рівні, встановленому постановою КМУ, а не на підставі ЗУ «Про прокуратуру» № 1697-VII

26 січня 2021, 09:51

08 грудня 2020 року Перший апеляційний адміністративний суд розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за апеляційною скаргою обласної прокуратури на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 серпня 2020 року за позовом фізичної особи до обласної прокуратури про визнання протиправними дій, зобов’язання вчинити певні дії.

За результатами розгляду справи Перший апеляційний адміністративний суд прийняв постанову, в якій зазначено про таке.

При розрахунку заробітної плати прокурора у довідці про розмір заробітної плати для перерахунку пенсії органом прокуратури зазначено суму окладу, визначену Постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 № 657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури» (надалі – Постанова № 657), замість суми, визначеної статтею 81 Закону України «Про прокуратуру» № 1697-VII від 14 жовтня 2014 року, який має вищу юридичну силу.

Вважаючи такі дії суб’єкта владних повноважень неправомірними, особа звернулась до суду з вимогою зобов’язати прокуратуру видати довідку про розмір заробітної плати для перерахунку пенсії, взявши за основу суму окладу, передбаченого статтею 81 Закону № 1697-VII та складові заробітної плати, що існували на час оформлення пенсії.

Задовольняючи позовні вимоги, окружний адміністративний суд зазначив про те, що починаючи з березня 2020 року порядок та розмір заробітної плати прокурорів регулюється виключно статтею 81 Закону № 1697. Таким чином, у разі зміни заробітної плати прокурорським працівникам на рівні умов та складових заробітної плати відповідних категорій працівників, які проходять службу в органах і установах прокуратури, особа має право звернутися до органу прокуратури за останнім місцем роботи за отриманням відповідної довідки про розмір заробітної плати, визначеної Законом.

Скасовуючи рішення окружного адміністративного суду, Перший ААС вказав на не врахування та не надання судом попередньої інстанції оцінки тому, що правове регулювання заробітної плати працівників прокуратури на час прийняття Конституційним Судом Рішення № 6-р/2020 від 26 березня 2020 року у справі № 1-223/2018(2840/18) визначалось також іншим Законом, окрім Бюджетного Кодексу України, відповідні положення якого визнано неконституційними.

Також, Перший ААС звернув увагу суду та сторін на те, що станом на час видачі спірної довідки обласні та окружні прокуратури ще не було створено, що свідчить про те, що диспозиція статті 81 Закону № 1697 стосується Офісу Генерального прокурора, обласних та окружних прокуратур і не поширюється на прокурорів регіональних та місцевих прокуратур.

Таким чином, до початку створення обласних прокуратур працівники регіональних прокуратур продовжували отримувати посадовий оклад на рівні, встановленому постановою КМУ № 657, тому підстави для зазначення у довідці посадового окладу відповідно до статті 81 Закону № 1697 наразі відсутні.

Детальніше з текстом постанови від 08 грудня 2020 року по справі №200/4699/20-а можна ознайомитися за посиланням http://reestr.court.gov.ua/Review/93365820.

Пресслужба суду

Сторінка суду у мережі Facebook