Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Верховний Суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов’язкових платежів Касаційного адміністративного суду розглянув у касаційному порядку адміністративну справу за позовом Товариства до Івано-Франківської митниці ДФС України про визнання протиправними дій митного органу та зобов’язання до прийняття заяви і надання дозволу на внесення змін до митної декларації.
Рішенням суду першої інстанції, залишеним без змін рішенням суду апеляційної інстанції, у задоволенні адміністративного позову відмовлено. Суди дійшли висновку, що внесення змін до митної декларації після завершення митного оформлення можливе лише у разі наявності чітко встановлених підстав, зазначених у п. 37 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 450. Проте заявлені позивачем зміни у митній декларації стосувалися числових значень (класифікації товару за кодом УКТ ЗЕД), що призводить до зміни ставок ввізного мита, які в разі внесення змін необхідно перерахувати.
Верховний Суд касаційну скаргу Товариства задовольнив частково і скасував рішення судів попередніх інстанцій. Визнав протиправними та скасував рішення контролюючого органу щодо відмови в задоволенні заяв про надання дозволу на внесення змін до митної декларації; зобов’язав митний орган повторно розглянути відповідні заяви.
Суд зазначив, що у разі суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.
На підставі системного тлумачення ст. 46 ПК України, статей 257, 267, 269 МК України, а також з урахуванням приписів підзаконних нормативно-правових актів колегія суддів судової палати КАС ВС дійшла такого правового висновку: до моменту завершення митного оформлення товарів, а також протягом трьох років з дня завершення їх митного оформлення декларант має право вносити зміни до митної декларації, а відмова митного органу у їх внесенні з тих підстав, що це стосується перерахунку митних платежів, є протиправною. Вирішення питання перерахунку митних платежів є наслідком наявності або відсутності підстав для внесення таких змін. Отже, при отриманні звернення декларанта або уповноваженої ним особи про внесення змін до митної декларації митний орган може відмовити у внесенні таких змін лише у разі відсутності законних підстав для їх внесення.
Приписи п. 37 Положення про митні декларації визначають лише порядок внесення таких змін, у тому числі у разі необхідності повернення декларанту митних платежів.
Детальніше з текстом постанови Верховного Суду від 23 листопада 2020 року у справі № 809/984/18 (адміністративне провадження № К/9901/373/19) можна ознайомитися за посиланням https://reyestr.court.gov.ua/Review/93149559.
За повідомленням пресслужби Верховного Суду