flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Розпорядження міського голови «Про скликання позачергової сесії міської ради» має бути оприлюднено не менш ніж за один день до початку проведення такої сесії, а рішення, прийняті на такій сесії, мають підписуватись лише уповноваженою особою

24 листопада 2020, 10:22

28 жовтня 2020 року Першим ААС розглянуто у письмовому провадженні адміністративну справу за апеляційною скаргою міської ради на рішення  Луганського окружного адміністративного суду від 10 червня 2020 року за позовом фізичної особи до міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

За результатами розгляду справи Першим апеляційним адміністративним судом прийнято постанову, в якій зазначено про таке.

На підставі рішення суду, особу поновлено на посаді секретаря міської ради сьомого скликання та стягнуто середній заробіток за час вимушеного прогулу.

На сесії міської ради особу поновлено на попередній посаді та одночасно прийнято рішення «Про дострокове припинення повноважень цієї особи».

Вважаючи відповідне рішення таким, що прийняте неправомірно, особа звернулась до суду з вимогою про його скасування.

Перевіряючи правильність застосування окружним адміністративним судом норм матеріального та процесуального права, Перший ААС зазначив про таке.

Чинним законодавством передбачено, що рішення про скликання сесії міської ради доводиться до відома депутатів, у виняткових випадках, не пізніше, як за один день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради (частина 10 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР).

Разом з тим, у порушення вимог вищезазначеної норми, розпорядження міського голови «Про скликання позачергової сесії міської ради» оприлюднено менше ніж за один день до позачергової сесії.

З урахуванням зазначеного, Перший ААС погодився з висновком суду першої інстанції про те, що зазначене порушення з боку міської ради обмежило інформування громадськості та всіх інших зацікавлених осіб, у т.ч. позивача щодо завчасного повідомлення про скликання позачергової сесії міської ради.

Таким чином, особа була обмежена у праві гарантованого виступу при обговоренні питання про його дострокове припинення повноважень, що є порушенням Регламенту міської ради сьомого скликання.

Крім того, після прийняття рішення про поновлення особи на посаді секретаря міської ради, головуючий депутат втратив повноваження щодо ведення у подальшому позачергової сесії, однак не зробив цього і продовжив розглядати питання про дострокове припинення повноважень особи, а тому, прийняте на засіданні ради рішення є незаконним та підлягає скасуванню з огляду на те, що воно підписано неповноважною особою.

Детальніше з текстом постанови від 28 жовтня 2020 року по справі № 360/254/20 можна ознайомитися за посиланням http://reestr.court.gov.ua/Review/92480775

Пресслужба суду