flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз роботи Першого апеляційного адміністративного суду зі зверненнями громадян за перше півріччя 2021 року

На виконання пункту 1.3 Плану роботи Першого апеляційного адміністративного суду на ІІ півріччя 2021 року, затвердженого головою суду 15 червня 2021 року відділом діловодства та обліку звернень громадян (далі – відділ) проведено аналіз роботи суду із зверненнями громадян за перше півріччя 2021 року.

Діяльність відділу ґрунтується на неухильному дотриманні норм Конституції України, Закону України «Про звернення громадян" від 02 жовтня 1996 року № 393/96 ВР, Закону України «Про інформацію» від     02 жовтня 1992 року № 2658-ХІІ, Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07 лютого 2008 року № 109/2008,  Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20 серпня 2019 року     № 814 (далі – Інструкція), Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 та інших нормативно-правових актів, які регулюють питання у сфері звернень.

Найважливішими завданнями сектору по роботі зі зверненнями громадян, який входить до складу відділу діловодства та обліку звернень громадян Першого апеляційного адміністративного суду під час розгляду звернень є конкретний розгляд питань, порушених заявниками, надання максимально можливого сприяння у їх вирішенні, всебічного, своєчасного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне вирішення їх, захист законних прав та інтересів громадян та недопущення посягання на них.

Робота зі зверненнями громадян у секторі здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства та направлена на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення із заявами чи скаргами щодо оскарження певних рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, відновлення їхніх порушених прав і законних інтересів. Відділ постійно здійснює систематичний аналіз та узагальнення звернень громадян з метою виявлення причин, що їх породжують, а також найбільш гострих суспільно значущих проблем, які потребують негайного розв’язання.

Звернення громадян та юридичних осіб розглядаються та вирішуються у строки, визначені законами. За результатами розгляду громадянам та юридичним особам надаються обґрунтовані та вичерпні відповіді. На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення. Після опрацювання кожного та надання відповіді звернення формується у справу та зберігається в нарядах відповідно до номенклатури суду.

Діловодство за пропозиціями, заявами (клопотаннями) та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, а також вимог Інструкції.

Облік звернень громадян ведеться в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян та в алфавітному покажчику.

Протягом першого півріччя 2021 року на адресу Першого апеляційного адміністративного суду надійшло 80 звернень (більшість звернень надіслано за допомогою заповнення відповідної електронної форми на веб порталі офіційного сайту суду «Судова влада України»).

Усі звернення, що надійшли до суду у першому півріччі 2021 року були розглянуті, факти, викладені в них, перевірені та надані вичерпні відповіді із дотриманням строку, передбаченого статтею 20 Закону України "Про звернення громадян".

Терміни розгляду звернень громадян не порушувались.

Випадків відмови в прийнятті звернень, не розгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.

Причини, з яких громадяни звертаються до суду з заявами є досить різноманітними.

Так, за звітний період у своїх зверненнях громадяни порушували наступні питання:

 

Розгляд скарг

Як зазначено вище, за звітний період до Першого апеляційного адміністративного суду скарг не надходило.

 Розгляд заяв

В Першому апеляційному адміністративному суді склалася певна система роботи зі зверненнями громадян, систематично узагальнюється та всебічно аналізується стан роботи зі зверненнями громадян.

Як зазначено вище, у першому півріччі 2021 році на адресу Першого апеляційного адміністративного суду надійшло 80 звернень громадян.

Переважна більшість звернень стосувалась надання інформації про дату направлення апелянту копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху, винесення ухвали про повернення апеляційної скарги та строків повернення справ до суду першої інстанції.

Значну кількість звернень складали заяви про видачу або направлення процесуальних документів учасникам справи.

Відповіді на вказані звернення громадян надавались в повному обсязі, без порушення строків, визначених ст. 20 Закону України «Про звернення громадян». Скарг від громадян, щодо неповноти або неправомірності наданої їм відповіді не надходило.

Особистий прийом:

До однієї з дієвих форм забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення слід віднести проведення особистого прийому громадян керівництвом суду.

На виконання вимог статті 22 Закону України «Про звернення громадян», з метою належної організації особистого прийому громадян, найбільш ефективного, кваліфікованого, неупередженого і об’єктивного розгляду звернень в Першому апеляційному адміністративному суді наказом голови суду від 04 жовтня 2018 року № 21/ОД затверджено Положення про організацію усного прийому громадян з особистих питань (далі – Положення). Розпорядженням голови суду від 20 лютого 2020 року № 2 затверджено графік проведення особистого прийому громадян. Положення та графік розміщений в приміщенні Першого апеляційного адміністративного суду в зручному для огляду місці, а також на веб-сайті суду, у разі потреби вони оновлюються.

Розпорядженням голови суду від 16 березня 2020 року № 3 «Про впровадження протиепідемічних заходів в Першому апеляційному адміністративному суді» з подальшими змінам до закінчення карантину припинено проведення особистого прийому громадян керівництвом суду, у зв’язку з чим протягом означеного періоду особистий прийом не проводився.

В приміщенні Першого апеляційного адміністративного суду обладнане місце для прийому громадян на першому поверсі поряд із залами судового засідання, для зручності учасників судового засідання та відвідувачів суду, на стендах розміщено інформацію довідкового характеру (реквізитів для здійснення оплати судового збору, графіки прийому громадян та судових засідань, зразки заяв), достатньо місць для очікування та роботи з документами.

Для зручності відвідувачів Першого апеляційного адміністративного суду біля залів судових засідань обладнане комп’ютеризоване робоче місце для громадян – відвідувачів суду, яке включає наступні елементи: персональний комп’ютер, обладнаний блоком безперебійного живлення; принтер для друку документів; необхідний запас канцелярського приладдя та бланків заяв. Додатково приміщення обладнане вільним доступом до мережі Інтернет за допомогою Wi-Fi та можливістю зарядки мобільних телефонів та інших гаджетів.

Робоче місце для громадян є доступним для користування протягом усього часу роботи суду, жодних обмежень у користуванні немає.

Щоденно до суду надходить близько 45-50 звернень громадян в телефонному режимі. Здебільшого, вони стосуються інформації щодо руху справ, відповіді на них оперативно надають працівники відділу діловодства та обліку звернень громадян. Скарги щодо відповідей на телефонні звернення до суду не надходили.

Результати проведеного аналізу свідчать, що робота з розгляду звернень громадян у суді ведеться на належному рівні, головою суду здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться аналітична робота.

  

Завідувач сектору по роботі зі зверненнями громадян                                                     Вадим ХАЧАЙ