flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз роботи Першого апеляційного адміністративного суду зі зверненнями громадян за 2020 рік

 

На виконання пункту 1.5 Плану роботи Першого апеляційного адміністративного суду на І півріччя 2021 року, затвердженого головою суду 24 грудня 2020 року відділом діловодства та обліку звернень громадян (далі – відділ) проведено аналіз роботи суду із зверненнями громадян за 2020 рік.

Діяльність відділу ґрунтується на неухильному дотриманні норм Конституції України, Закону України «Про звернення громадян" від 02 жовтня 1996 року № 393/96 ВР, Закону України «Про інформацію» від 02 жовтня 1992 року № 2658-ХІІ, Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07 лютого 2008 року № 109/2008,  Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20 серпня 2019 року № 814 (далі – Інструкція), Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 та інших нормативно-правових актів, які регулюють питання у сфері звернень.

Найважливішими завданнями відділу по роботі зі зверненнями громадян та юридичних осіб Першого апеляційного адміністративного суду під час розгляду звернень є конкретний розгляд питань, порушених заявниками, надання максимально можливого сприяння у їх вирішенні, всебічного, своєчасного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне вирішення їх, захист законних прав та інтересів громадян та недопущення посягання на них.

Робота зі зверненнями громадян у відділі здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства та направлена на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення із заявами чи скаргами щодо оскарження певних рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, відновлення їхніх порушених прав і законних інтересів. Відділ постійно здійснює систематичний аналіз та узагальнення звернень громадян з метою виявлення причин, що їх породжують, а також найбільш гострих суспільно значущих проблем, які потребують негайного розв’язання.

Звернення громадян та юридичних осіб розглядаються та вирішуються у строки, визначені законами. За результатами розгляду громадянам та юридичним особам надаються обґрунтовані та вичерпні відповіді. На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення. Після опрацювання кожного та надання відповіді звернення формується у справу та зберігається в нарядах відповідно до номенклатури суду.

Діловодство за пропозиціями, заявами (клопотаннями) та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, а також вимог Інструкції.

Облік звернень громадян ведеться в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян та в алфавітному покажчику.

Протягом 2020 року на адресу Першого апеляційного адміністративного суду надійшло 156 звернень, 1 скарга (більшість звернень надіслано за допомогою заповнення відповідної електронної форми на веб порталі офіційного сайту суду «Судова влада України»).

Усі звернення, що надійшли до суду в 2020 році, були розглянуті, факти, викладені в них, перевірені та надані вичерпні відповіді із дотриманням строку, передбаченого статтею 20 Закону України "Про звернення громадян".

Терміни розгляду звернень громадян не порушувались.

Випадків відмови в прийнятті звернень, не розгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.

Причини, з яких громадяни звертаються до суду з заявами є досить різноманітними.

Так, в 2020 року у своїх зверненнях громадяни порушували наступні питання:

 Розгляд скарг

Як зазначено вище, у 2020 році до Першого апеляційного адміністративного суду надійшла 1 скарга, яка зводилась до незгоди позивача з діями суду першої інстанції, під час розгляду його справи, та з рішенням у справі. Скаржнику роз’яснено повноваження голови суду відповідно Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та порядок апеляційного оскарження рішень.

 Розгляд заяв

         В Першому апеляційному адміністративному суді склалася певна система роботи зі зверненнями громадян, систематично узагальнюється та всебічно аналізується стан роботи зі зверненнями громадян.

Як зазначено вище, у 2020 році на адресу Першого апеляційного адміністративного суду надійшло 156 звернень громадян.

В якості прикладу можна виокремити наступні звернення громадян та відповіді на них.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» установлено з 12 березня 2020 року по всій території України карантин, в подальшому карантин неодноразово продовжувався. 02 квітня 2020 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-ІХ. Статтею 9 вказаного Закону, зокрема доповнено розділ VI «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України пунктом 3, згідно якого під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки продовжуються на строк дії такого карантину.

Внаслідок вищенаведених обставин суттєва кількість звернень, що надійшли від громадян протягом 2020 року стосувались надання інформації щодо підстав залишення без руху апеляційних скарг та строків на усунення їх недоліків, які продовжувались на підставі вищевказаного Закону.

Значну кількість звернень складали заяви про видачу або направлення процесуальних документів учасникам справи.

Відповіді на вказані звернення громадян надавались в повному обсязі, без порушення строків, визначених ст. 20 Закону України «Про звернення громадян». Скарг від громадян, щодо неповноти або неправомірності наданої їм відповіді не надходило.

Особистий прийом

До однієї з дієвих форм забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення слід віднести проведення особистого прийому громадян керівництвом суду.

На виконання вимог статті 22 Закону України «Про звернення громадян», з метою належної організації особистого прийому громадян, найбільш ефективного, кваліфікованого, неупередженого і об’єктивного розгляду звернень в Першому апеляційному адміністративному суді наказом голови суду від 04 жовтня 2018 року № 21/ОД затверджено Положення про організацію усного прийому громадян з особистих питань (далі – Положення). Розпорядженням голови суду від 20 лютого 2020 року № 2 затверджено графік проведення особистого прийому громадян. Положення та графік розміщений в приміщенні Першого апеляційного адміністративного суду в зручному для огляду місці, а також на веб-сайті суду, у разі потреби вони оновлюються.

Розпорядженням голови суду від 16 березня 2020 року № 3 «Про впровадження протиепідемічних заходів в Першому апеляційному адміністративному суді» зі змінами, внесеними розпорядженням голови суду від 15 жовтня 2020 року № 9 до закінчення карантину припинено проведення особистого прийому громадян керівництвом суду, у зв’язку з чим протягом означеного періоду особистий прийом не проводився.

В приміщенні Першого апеляційного адміністративного суду обладнане місце для прийому громадян на першому поверсі поряд із залами судового засідання, для зручності учасників судового засідання та відвідувачів суду, на стендах розміщено інформацію довідкового характеру (реквізитів для здійснення оплати судового збору, графіки прийому громадян та судових засідань, зразки заяв), достатньо місць для очікування та роботи з документами.

В приміщенні Першого апеляційного адміністративного суду обладнане комп’ютеризованим робочим місцем для громадян – відвідувачів суду, яке включає наступні елементи: персональний комп’ютер, обладнаний блоком безперебійного живлення та підключений до мережі Інтернет із відкритим доступом до Інформаційно-правової системи «Ліга-Закон»; принтер для друку документів; необхідний запас канцелярського приладдя та бланків заяв. Додатково приміщення обладнане вільним доступом до мережі Інтернет за допомогою Wi-Fi та можливістю зарядки мобільних телефонів та інших гаджетів.

Робоче місце для громадян є доступним для користування протягом усього часу роботи суду, жодних обмежень у користуванні немає.

Щоденно до суду надходить близько 35-40 звернень громадян в телефонному режимі. Здебільшого, вони стосуються інформації щодо руху справ, відповіді на них оперативно надають працівники відділу діловодства та обліку звернень громадян. Скарги щодо відповідей на телефонні звернення до суду не надходили.

Результати проведеного аналізу свідчать, що робота з розгляду звернень громадян у суді ведеться на належному рівні, головою суду здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться аналітична робота.

  

Завідувач сектору по роботі зі зверненнями громадян                                                     В. Хачай